Από τα μαθήματα

 


Η διαδικασία εκμάθησης των τεχνικών δημιουργίας έργων βιτρώ που υιοθέτησα για την παράδοση των μαθημάτων στις σχολές με τις οποίες συνεργάστηκα είναι η εξής:


Μέρος από τις δύο τεχνικές (χαλκού – μολυβιού) μπορούν να ολοκληρωθούν κατά τη διάρκεια δύο ετών (μία τεχνική ανά έτος).

Αρχικά δίνονται στοιχεία ιστορικά και κοινωνικά τα οποία οδήγησαν στην ύπαρξη της τέχνης των βιτρό και το πώς αυτά εξελίχθηκαν ανά τους αιώνες και ο μαθητής/τρια δημιουργεί ένα θέμα το οποίο λειτουργεί ως άσκηση για να έρθει σε επαφή με τα υλικά και το αντικείμενο (μία άσκηση ανά τεχνική).

Στη συνέχεια μπαίνει προοδευτικά στη διαδικασία δημιουργίας θεμάτων ανάλογα με το βαθμό δυσκολίας του θέματος και σταδιακά μαθαίνει τη χρήση ενός μεγάλου μέρους των υλικών.

Τα θέματα που δημιουργούνται είναι: καθρέπτες (χρηστικοί ή διακοσμητικοί), επιτραπέζια και «κρεμαστά» διακοσμητικά θέματα, ρολόγια, φωτιστικά (δαπέδου – επιτραπέζια – απλίκες), εφαρμογές σε παράθυρα – πόρτες, μεταφορά ζωγραφικών θεμάτων στη τέχνη των βιτρό ανάλογα με τη δυνατότητα του μαθητή/τριας, κ.α.

Επίσης, το θεωρητικό υπόβαθρο που απαιτείται δίνεται μέσα στα πλαίσια των διδακτικών ωρών και κατά τη διάρκεια δημιουργίας κάθε θέματος.

Τέλος, τα θέματα παρουσιάζονται σε εκθέσεις και εκδηλώσεις που διοργανώνονται.

 

 

Μοιράσου το στα κοινωνικά δίκτυα

 


Από την παράδοση του τρόπου σχεδιασμού αντικειμένων για βιτρό.


 

 

 Σχεδιασμός μακέτας.

 

 

 

 

 

 

 

 

Το σχέδιο και το πατρόν έτοιμα.

 


Με βάση το πατρόν κόβονται τα γυαλιά.

 

 

Κόψιμο και μορφοποίηση του γυαλιού.

 


Τρόχισμα εάν χριάζεται.

 

 

Κομένα τα γυαλιά τοποθετούνται επάνω στο σχέδιο.

 


 


Τα γυαλιά έτοιμα για μοντάρισμα.

 


Μοντάρισμα με μολύβι.

 


Στοκάρισμα.

 


Όρθιο στο φως πριν το καθάρισμα.

 


Από παρουσίαση της δουλειάς των μαθητών στον ΑΣΔΑ.